Blog

Latest Entries

Bayim Olurmusun fuarını ziyaret ettik…

Avrupa ve Ortadoğu’nun en büyük franchising fuarı İŞİNİZİ BÜYÜTEN FUAR

Türkiye, coğrafi konumu ve kıtalar arasında oluşturduğu köprü görevi açısından, bayilik ve franchise vermek isteyen uluslararası markaların öncelikli tercihi oluyor. Franchise ve bayilik ile büyümek isteyen, yeni iş ortakları arayan markalar, ülkemizin franchising alanındaki ilk ve tek fuarı olan Bayim Olur musun Franchising Fuarı’nda girişimcilerle bir araya geliyor .

Fuar, birçok markanın ilk çıkış, gelişim ve lansman noktasıyken, bir çoğunun da franchisee sayısını arttırdığı, bir iş platformu…Fuar sayesinde yeni anlaşmalara, işbirliklerine, franchising ve bayilik sözleşmelerine imza atıyorlar. Fuarın yarattığı yoğun ve verimli ziyaretçi potansiyeliyle katılımcılar, fuardan zincir olma yolunda atılan somut adımlarla ayrılıyorlar.

Fuar, her geçen yıl büyüyerek Türk Ekonomisi’ne daha çok fayda sağlarken, tüm dünyadan gelen katılımcı ve ziyaretçisiyle Türk markalarının uluslararası arenada boy gösterebilmesine olanak sağlıyor. Avrupa ve Ortadoğu’nun en büyük franchising fuara her yıl 300 den fazla marka katılıyor. Franchise veren markalara ürün ve hizmet tedariki sağlayan markalar da “Tedarikçi özel bölümünde” standları ile yer alıyor. Tedarikçiler, fuarda artık ziyaretçi olarak değil, franchise veren firmalar ile aynı platformda katılımcı olarak yer alarak 4 gün boyunca firmalar tedarikçilerini; tedarikçiler de müşterilerini aynı ortamda görebiliyor.

Her yıl yurtdışı katılımların yoğun yaşandığı fuarda, Türkiye’nin dört bir yanından bayilik ve franchise almak isteyen girişimciler fuarı ziyaret ediyor. Özellikle Anadolu’da yapılan çalışmalarla ulusal platformda da markalaşma yönünde önemli adımlar atılıyor.

Tüm sektörleri franchise çatısı altında toplayan fuar Ortadoğu, Balkanlar, ABD, Avrupa Birliği ve Türki Cumhuriyetlerinden gelen yatırımcıları da Türk markalarıyla buluşturuyor.
Her yıl değişik sektörler, gösterdikleri değişik faaliyetlerle ön plana çıkıyor ve girişimcilerin ilgisini çekiyor.

Fuarın lokomotifini oluşturan ; gıda, gayrimenkul, spor, kuru temizleme, cafe-tatlı-pasta, kozmetik, takı-aksesuar, tekstil-hazır giyim, eğitim, enerji, mobilya, züccaciye, yazılım- bilişim teknolojileri, Telekom, kişisel bakım, mağazacılık, , hizmet ve otomotiv … Fuar’ın en büyük özelliği ve diğer fuarlardan ayrıştığı nokta, başarısının ölçülebilir olmasıdır. Katılımcı markaların fuarda yaptıkları ön anlaşmalar, yıllık franchise hedeflerinin oluşmasını sağlamaktadır.

2018 sonunda 50 milyar dolara ulaşan franchise sektörü hali hazırda 3 bin zincir işletmenin sahip olduğu 60 bin şube sayısı ile büyümeyi sürdürüyor. Zincir sayısı ile Avrupa birincisi olan Türkiye’de franchise sektörü son 5 yılda yüzde 180 gibi rekor bir büyüme gösterdi. Bu büyüme 200 bin kişiye yeni istihdam alanı yarattı. Şu ana kadar dışarıya açılan markaların sayısı 150’yi geçti. 700 Türk markası pusuda bekliyor, kısa süre içerisinde dünyaya açılacak. 2023 yılı itibariyle franchising sektörünün büyüklüğünün 100 milyar dolarlık hacime ulaşması bekleniyor.

Fuarın Markanıza Katkısı Neler Olacak ?

  • Potansiyel girişimcilerle bağlantıya geçmek,
  • Yurtdışı / yurtiçi satış bağlantıları kurmak,
  • Satış kanallarını geliştirmek için yeni bayi ve franchise adayları ile bir araya gelmek,
  • Marka bilinirliğinizi artırmak ve firma tanıtımınızı gerçekleştirmek,
  • Fuar süresince gerçekleştirilen seminerlerle bayilik ve franchise sistemi hakkında bilgilenmek, www.bayimolurmusun.com / www.bayilikhaberi.com portallarında haberlerinizin yayınlanması,
  • Bayim olur musun Gazetesi ve Bayim olur musun Dergisi’nde firma haberlerinizin yer alması
  • Sektördeki gelişmeleri, yenilikleri takip etmek.